مراقبت از کت‌ چرم

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی
شاید شما هم از علاقمندان به پوشیدن کت چرم در فصل‌های سرد سال باشید. این نکته را بدانید که چرم به کار رفته در این نوع کت‌ها بسیار ظریف و سبک است و باید به درستی از آنها نگاه‌داری شود. در مقاله‌ای در دو بخش به آموزش روش‌ های مراقبت و تعمیر کت‌ چرم می‌پردازیم

ضد آب کردن کت چرم

پلیمر سیلیکون یا پلیمر اکریلیک باعث نو شدن کت چرم و براق شدن آن می‌گردد اما محصولات دیگری که بر پایه‌ی گریس و واکس هستند هم باعث تغییر رنگ می‌گردند و هم بو تولید می‌کنند و توصیه نمی‌شوند. این محصولات را باید چند هفته یکبار و چند ماه یکبار استفاده کنید تا تاثیرشان حفظ شود. منظور از ضد آب شدن تنها در مقابل آب و آسیب‌های ناشی از آن است نه اینکه زیر باران از کت استفاده کنید و یا آن را در ماشین لباسشویی بیندازید

استفاده از حالت دهنده‌ی چرم

استفاده از این محصولات از خشک شدن و ترک خوردن چرم جلوگیری می‌کند و چربی چرم را باز می‌گردانند. استفاده‌ی مکرر از آنها ممکن است روی رنگ و دوام آن تاثیر بگذارد. در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. برای نرم کردن چرم هیچ گاه از محصولات روغن‌های مصنوعی یا پایه نفتی مانند وازلین استفاده نکنید.

مراقبت از کت‌ چرم

نگهداری از کت چرم بهتر از تعمیر آن است

اگر کت چرمی برای خود خریده اید بهتر است این نکات را به خاطر بسپارید تا قبل از پوشیدن کت چرم از آن مراقبت کنید. اسپری ها یا واکس‌های چرم برای حفظ چرم، جلوگیری از ترک خوردن و حفظ کت ارزشمند و ضروری هستند. اگر قصد استفاده از اسپری را دارید، همیشه قبل از اسپری کردن روی قسمت کوچکی از کت آزمایش کنید تا مطمئن شوید که متناسب با کت شما است و باعث آسیب یا تغییر رنگ نمی شود. برای تست اسپری، یک مکانی که خارج از دید است را انتخاب کنید، مانند زیر یقه. اگر احساس می کنید کاپشن چرمی شما خیلی خشک شده و در شرف ترک خوردن است می توانید آن را با وازلین نیز جایگزین کنید. البته فراموش نکنید که از وازلین با غلظت بالا و مستقیم روی پوست استفاده نکنید. بهتر است ابتدا دست خود را کمی به وازلین آغشته کنید و سپس آن را روی یک کت چرمی بمالید.

در مواقع ضروری با کارشناسان چرم تماس بگیرید

لکه‌های بزرگ، آسیب‌های ناشی از استفاده طولانی مدت یا پارگی چرم از جمله مواردی هستند که شما را مجبور می‌کنند برای نگهداری از کت با یک متخصص چرم تماس بگیرید. در نهایت به خاطر داشته باشید که بهتر است کت چرمی خود را زیاد نشویید. شستشوی زیاد منجر به از بین رفتن تدریجی پوشش چرم می شود. برای شستن کت جرم می‌توانید از خشکشویی معتبر کمک بگیرید الماس لاندری یکی از معتبرترین خشکشویی آنلاین در تهران است که به شما در شستن و نگهداری کت‌ چرم به شما کمک می کند با دانلود اپلیکیشن الماس لاندری در وقت و هزینه صرفه جویی کنید.

 شما هم می توانید تجربیات خود در مورد مراقبت از کت‌ چرم خود، با ما در میان بگذارید.

دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین

 

مرجع :
برجسب ها :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین