شستشوی کفش ها در ایام قرنطینه و نکات ضروری جهت رعایت

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

مقاله در یک نگاه:

شستشوی کفش ها همواره از دغدغه هایی است که ذهن ما را به خود مشغول می کند. در این ایام قرنطینه که ویروس کرونا روی هر سطحی قابل انتقال است، یکی از مخفی گاه های آن کفش های ماست. دقیقا جایی که ما کمتر به آن توجه می کنیم و حتی می تواند یکی از مهمترین پناه گاه های این ویروس برای انتقال باشد. چه شما ورزشکار باشید و صاحب یک کفش اسنیکر و نیازمند اینکه همیشه با شستشوی کفش هایتان کیفیت و زیبایی آن را حفظ کنید و چه مواردی مانند آنچه بالاتر گفته شد یعنی موارد بهداشتی و مربوط به سلامتی ،همیشه شستشوی کفش هاامری طاقت فرساست و نیاز به دقت دارد تا ازکیفیت کفش شما نکاهد.

وقتی با دوستان یا خانواده به مسافرت یا میهمانی می روید ، می خواهید بهترین حالت خود را داشه باشید. یکی از آیتم های زیبایی پوشیدن کفش های تمیز و شیک است. خوشبختانه تمیز کردن کفش دیگر سخت نیست. اگر کفش های شما قابل شستشو در ماشین هستند ، پس شستشوی کفش ها در ماشین لباسشویی می تواند در صرفه جویی در وقت و رسیدن به نتایج عالی به شما کمک کند. مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید؟ ما به شما می گوییم. ما در این مطلب سعی داریم تا به نکات اولیه ی شستشوی کفش ها در خانه بپردازیم هرچند به علت شیوع بیماریهای خطرناکی مانند ویروس کرونا توصیه می کنیم این کار را به یک خشکشویی آنلاین بسپارید تا کمترین میزان دردرسر را برای آماده سازی کفش خود متحمل شوید.

 

در شستشوی کفش ها به این دستورالعمل ها دقت کنید

همیشه قبل از شروع تمیز کردن کفش ها ،دستورالعمل های خاص پیرامون شستشوی کفش خود مندرج بر روی کفش یا کاتالوگ همراه کفش را بررسی کنید. به طور کلی بهترین نوع کفش برای شستشوی در ماشین لباسشویی، کفش های بوم و کفش های ورزشی ساخته شده با موادی مانند نایلون، پنبه و پلی استر هستند. این مواد با دوام هستند مواد شوینده لباسشویی آسیبی به آنها  نمی رساند.در حالی که برخی کفش ها وجود دارند که به خوبی بدون کاهش کیفیت در ماشین لباسشویی شسته می شوند، بسیاری از انواع دیگر کفش ها به تمیز کردن دستی یا مراقبت های تخصصی نیاز دارند. کفش های ساخته شده از موادی مانند چرم ، جیر ، لاستیک در این لیست قرار می گیرند.
اگر کفش های شما از مواد ظریفی (مانند ابریشم) ساخته شده است یا از ویژگی های مهره ای ، گلدوزی ، دنباله ها یا سایر تزئینات برخوردار هستند ، آنها را به متخصص تعمیر و تمیز کردن کفش ببرید تا از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید. ما به شما تماس خشکشویی را پیشنهاد می کنیم چرا که کارشناس مربوطه برای شستشوی کفش در این موارد تجربه داشته و آموزش کافی دیده اند.

 

شستشوی کفش ها در ایام قرنطینه

نکاتی ساده اما مهم در شستشوی کفش

اگر کفش های شما خیلی کثیف و یا بوی رنگ می دهند، ممکن است بتوانید این قبیل مشکلات را در ماشین لباسشویی برطرف کنید. کفش های کتانی را می توان به راحتی در چرخه ملایم شستشو داد و سپس خشک کرد. اما  کفش های چرمی یا همان کفش های رسمی (مانند پاشنه دار) و یا حتی چکمه های زنانه را نمی توان براحتی در دستگاه شست. سعی کنید این قبیل کفش ها را ابتدا با دست بشویید  و هر نوع زایده ی سطحی اعم از گِل و رنگ و ... را با یک دستمال مرطوب پاک کنید. اگر روی کفش های شما کثیفی، چمن یا گِل زیادی هست، تا آنجا که ممکن است با یک دستمال قدیمی و یا یک مسواک تمیز کنید. کف کفش را با مسواک و آب گرم صابون تمیز کنید. یک فنجان کوچک را پر از آب کنید. یک قاشق غذاخوری مایع ی لباسشویی یا ظرفشویی را به آن اضافه کنید. مسواک را درون محلول قرار دهید. کف کفش را با مسواک پاک کنید .
شما باید از شر باقی مانده های مایع تمیز کننده خلاص شوید. برای انجام این کار کفش های خود را روی وان حمام یا سینک نگه دارید و کف کفش را با آب بشویید. در صورت لزوم کفی و توری را جدا کنید. اگر کفش شما توری دارد ، باید آنها را جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید. همانطور که گفته شد بعضی از کفش ها مانند چرم و جیر برای شستشوی کفش در ماشین لباسشویی و حتی با ترفند های خانگی مناسب نیستند و بهتر است از یک خشکشویی آنلاین کمک بگیرید تا کفش هایتان آسیبی نبیند.

دانلود برنامه خشکشویی آنلاین


تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین