نکاتی مهم پیرامون کلیت شستشوی لباس بر اساس نوع و جنس آن

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی

مقاله در یک نگاه:

شستشوی لباس کاری است که بسیاری از ما هر روز انجام می دهیم. اما مواقعی وجود دارد که ممکن است در صورت عدم رعایت آنها از کیفیت لباس شما بکاهد. نکات زیر به شما کمک می کند تا هر بار البسه ی خود را می شویید ، بهترین نتیجه ممکن را کسب کنید.

انتخاب دمای مناسب برای شستشوی لباس  

انتخاب دمای مناسب آب برای هر جنس لباس خاص، کلید موفقیت است. استفاده از آب سرد برای پارچه های ظریف، لباس هایی که ممکن است کوچک شود و البسه ی مشکی و تیره و حساس مانند پیراهن نخی که تمایل به رنگدهی دارند یا قبل تر رنگرزی شده اند، مفید است. آب سرد همچنین با کاهش هزینه آب و برق، در هزینه شما صرفه جویی می کند. آب گرم برای لباس های معتدل و پارچه های ساخته شده توسط انسان مناسب است. آب گرم باید برای ملافه ها و حوله ها، سفیده های پنبه ای و لباس عروس،و... استفاده شود ، خصوصاً آنهایی که دارای لکه های روغنی یا گریس هستند.

نکات شسشتوی لباس

مواد شوینده ی مناسب برای شستشوی لباس

هنگامی که زمان انتخاب مواد شوینده است ، خریداران اغلب آنهایی را که والدینشان استفاده کرده اند خریداری می کنند و یا ارزان ترین آن را می گیرند. روش های بسیار بهتری برای انتخاب مواد شوینده برای رفع نیازهای لباسشویی وجود دارد. مواد شوینده پودری برای لباسشویی های عمومی گزینه ی خوبی هستند و البته معمولاً ارزان تر. با این حال، آنها همیشه به طور صحیح در آب سرد حل نمی شوند و باقی مانده های سفیدی را روی پارچه ها باقی می گذارند. مواد شوینده مایع، که معمولاً حاوی آنزیم هستند ، برای شستشوی لباس ها مناسب هستند. نکته اصلی انتخاب مواد شوینده مایع متناسب با نیازهای شما، داشتن لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده است. آنزیم های بیشتر در فرمول تشکیل دهنده ی ماده ی شوینده نشان از بهتر بودن آن دارد. یکی از بزرگترین اشتباهات در هنگام شستشوی البسه استفاده از مواد شوینده بیش از حد است. استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند بسیاری از لکه هایی را ایجاد کند که باعث می شود مجدداً روی لباس ها ظاهر شوند. سعی کنید کمتر از نصف مقدار توصیه شده استفاده کنید و ببینید که آیا از نتایج راضی هستید یا خیر. اگر لباس های شما بهتر به نظر می رسند همین اقدامات را تکرار کنید.

سریع عمل کنید

نکته اصلی موفقیت آمیز در رفع لکه ها ، سرعت عمل است. در اسرع وقت پس از بروز لکه ها ، لباس را در آب سرد بشویید یا خیس کنید ، یک پاک کننده لکه را به آن آغشته کنید و داخل مخزن لباسشویی وارد کنید. اگر لکه هنوز وجود دارد ، هرگز البسه ی مورد نظر را در خشک کن قرار ندهید. از یک پاک کننده لکه دار استفاده کنید. شتشوی البسه ی مشکی، لباس های هاکوپیان، پیراهن های نخی، حتی عروسک، پتو، کفش اعم از جیر و چرم و یوف و لباس عروس هر کدام نحوه، زمان، ماده ی مورد نظر و نحوه ی نگهداری مخصوص خود را دارند و باید تمامی نکات مورد نظر رعایت شوند یا از فید یا محو شدگی روی البسه بخصوص البسه ی مشکی جلوگیری شود که این کار نیاز به دقت فراوان و تجربه ی کافی دارد. بطور مثال؛ دلایل کوچک شدن و کشش لباس از نظر فیبر و نوع بافت تا نحوه شستشو یا تمیز کردن آنها  با متفاوت است.

شسشتوی لباس بر اساس نوع و جنس آن

شستشوی آنلاین بهترین و ساده ترین راه حل

قطعا خدمات شستشوی آنلاین علاوه بر حمل و نقل سریع و ارزان و آسان البسه، سعی بر رعایت نکات فوق دارند. پس همیشه سعی کنید بهترین و ساده ترین راه حل را برای حفظ کیفیت لباس خود بکار بگیرید. اما اگر همچنان قصد دارید تا این کار را در خانه انجام دهید باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از کوچک شدن یا کشش لباس ، استفاده از محیط آب سرد ، جلوگیری از تحریک بیش از حد و خشک کن لباس گرم ضروریست. نکات ساده ای مثل استفاده از کیسه مشبک برای شستشوی لباس هایی مانند لباس زیر زنانه میتواند به حفظ کیفیت آن کمک کند.حتی اگر وقت شسشتوی البسه را داشته باشید حوصله ی اتوکشی لباس امری جداگانه است که تماس با یک خشکشویی آنلاین یا اتوشویی زحمت شما را به صفر می رساند چرا که بخشی از کیفیت لباس بستگی به نوع استاندارد اتو کردن آنها دارد!

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین