چرا بعضی از پیراهن ها و تی شرت ها دچار رنگ رفتگی می شوند؟

اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی
رنگ رفتگی پیراهن و تیشرت‌ها یکی از بزرگترین مشکلاتی است که که افراد در شستن لباس های خود با آن رو‌به‌رو هستند.این مشکل به دو عامل درونی و بیرونی بستگی دارد عمل درونی به سیستم فیزیولوژی بدن شخص بستگی دارد و عامل بیرونی به مواد شوینده یا حتی نحوه شستن و غذای خوردن شخص بر‌می‌گردد در این مقاله به عوامل رنگ رفتگی لباس‌ها می‌پردازیم و با هم راه‌حل این مشکل را برسی می‌کنیم.

سیستم فیزیولوژی بدن در رنگ رفتگی لباس

سیستم فیزیولوژی بدن انسان‌ها با هم متفاوت است بعضی از افراد دارای تعرق زیاد هستند به طوری که سبب رنگ رفتگی لباس می شود. راه پیشگیری از این مسئله، شستشوی روزانه پیراهن یا تیشرت با آبسرد است. اما اگر طولانی مدت از البسه استفاده شود و فواصل زمانی شستشو طولانی باشد، مشکل رنگ رفتگی لباس بوجود خواهد آمد.

عوامل بیرونی در رنگ رفتگی لباس

لباس‌ها به راحتی تغییر رنگ می‌دهند، یکی از عوامل تغییر رنگ لباس ریختن غذا و نوشیدنی‌هایی مثل آبمیوه و نوشابه است. برای از بین بردن این لکه‌ها مجبور به استفاده از پاک کننده‌های قوی هستیم که باعث رنگ رفتگی لباس می‌شود. ولی شوینده های طبیعی وجود دارد که می‌تواند لکه های لباس را از بین ببرد و از رنگ رفتگی آن جلوگیری کند.

رنگ رفتگی لباس

پاک کردن لکه لباس با روش طبیعی

پاک کردن لکه لباس به کمک جوش شیرین

بعد از ریختن مواد غذایی بر روی لباس باید به سرعت روی آن جوش شیرین ریخته شود و به مدت 15 دقیقه روی لکه بماند (این کار مانع جذب بیشتر مایعات به پارچه می‌شود) و سپس لکه را با آب سرد بشویید. 

پاک کردن لکه لباس به کمک سرکه سفید 

سرکه سفید را روی محل لکه دار لباس اسپری کنید. و به مدت 10 تا 20 دقیقه بروی لباس بماند و بعد لباس را با آب سرد بشویید.

استفاده از خشکشویی معتبر

نحوه صحیح شستن، استفاده به اندازه مواد شوینده و مناسب بود مواد شوینده برای لباس مهمترین عوامل ثابت ماندن رنگ و جلوگیری از رنگ رفتگی لباس‌ها می‌باشد. خشکشویی های معتبر به راحتی می‌توانند لباس‌ها را بدونه تغییر رنگ و آسیب دیدگی بشویند و تحویل دهند در این بین خشکشویی آنلاین می‌توانند در کمترین زمان ممکن لباس‌ها را تحویل گرفته، شسته و تحویل مشتری خود ‌دهد. 

با دانلود اپلیکیشن خشکشویی آنلاین می‌توانید با صرفه جویی در وقت و هزینه خود لباس‌های تمیز و مرتب داشته باشید. شما هم می توانید تجربیات خود در مورد رنگ رفتگی لباس های خود، با ما درمیان بگذارید.

دانلود برنامه خشکشویی آنلاین الماس

مرجع :
تعداد نظرات ثبت شده : نفر
    درحال ثبت اطلاعات....
    ثبت سفارش تلفن تماس ۰۲۱۴۴۶۶۸۸۳۵ پشتیبانی آنلاین